داده های اولیه و ثانویه در نوشتن بیزنس پلن

برای نوشتن بیزنس پلن نیاز است که بازار به شکل میدانی مورد بررسی قرار بگیرد، اما نکته مهم این است که آیا بررسی میدانی به تنهایی کافی است؟ یا به موارد دیگر هم نیاز است؟

داده های اقتصادی مختلفی برای نوشتن بیزنس پلن مورد بررسی قرار می گیرد و داده های اولیه و ثانویه از جمله منابع مهم در نوشتن طرح تجاری کسب و کار است.

 

داده های اولیه...

داده های اقتصادی اولیه شامل، مصاحبه های شخصی و بررسی ها و امکان سنجی در بازار هدف و مشتریان هدف است. بررسی امکان سنجی حضور در بازار و تصمیمات مرتبط با آن ها، سبب می شود که برای نوشتن بیزنس پلن به منابع اقتصادی اولیه ارزشمندی دست پیدا کنیم مانند؛

  • میزان هزینه ای که مشتریان هدف برای خرید محصول یا خدمات مد نظر خرج می کند.
  • میزان قیمت مطلوب و مد نظر برای مشتریان هدف 
  • اطلاعات مرتبط با جامعه شناسی بازار هدف و تاثیر آن بر فروش محصول یا خدمات
  • اطلاعات مبنی بر روان‌شناسی و مردم‌شناسی عقاید و عادات رفتاری مخاطبان در هنگام خرید محصول یا خدمات
  • میزان آگاهی و اطلاعات مخاطبان در ارتباط با نام تجاریِ کالا یا خدمات
  • دغدغه ها و محرک هایی که در نهایت منجر به ایجاد انگیزه برای مشتری می شود. 

 

داده های ثانویه...

داده های ثانویه شامل داده هایی هست که در گذشته توسط سایر افراد جمع آوری شده است و به طور معمول هزینه کمتری را برای دریافت این داده در نوشتن بیزنس پلن صرف خواهیم کرد. این اطلاعات به خصوص در بازارهایی که به تکنولوژی یا نوآوری مرتبط است بیشتر به صاحبان کسب و کار کمک خواهد. به همین علت درج چنین اطلاعاتی در بیزنس پلن بسیار مهم و حیاتی است. 

داده های ثانویه مورد استفاده در بیزنس پلن مانند:

  • اطلاعات مرتبط با مسکن، درآمد و جمعیت 
  • داده های مربوط به وضعیت اشتغال 
  • اطلاعات مرتبط با فروش محصول یا خدمات توسط سایر خرده فروشان و عمده فروشان

برای بهره مندی از اطلاعات مناسب در بیزنس پلن می توانید با کارشناسان میدون پلن به شماره 02162863000 و داخلی 170 و 173 ارتباط بگیرد و از تخفیف های خوب سامانه بهره مند شوید.

 

 



مشاهده همه مطالب اقتصادی