داده های اقتصادی مختلفی برای نوشتن بیزنس پلن مورد بررسی قرار می گیرد و داده های اولیه و ثانویه از جمله منابع مهم در نوشتن طرح تجاری کسب و کار است.
داده های اقتصادی اولیه شامل، مصاحبه های شخصی و بررسی ها و امکان سنجی در بازار هدف و مشتریان هدف است. بررسی امکان سنجی حضور در بازار و تصمیمات مرتبط با آن ها، سبب می شود که برای نوشتن بیزنس پلن به منابع اقتصادی اولیه ارزشمندی دست پیدا کنیم مانند؛
داده های ثانویه شامل داده هایی هست که در گذشته توسط سایر افراد جمع آوری شده است و به طور معمول هزینه کمتری را برای دریافت این داده در نوشتن بیزنس پلن صرف خواهیم کرد. این اطلاعات به خصوص در بازارهایی که به تکنولوژی یا نوآوری مرتبط است بیشتر به صاحبان کسب و کار کمک خواهد. به همین علت درج چنین اطلاعاتی در بیزنس پلن بسیار مهم و حیاتی است.
داده های ثانویه مورد استفاده در بیزنس پلن مانند:
برای بهره مندی از اطلاعات مناسب در بیزنس پلن می توانید با کارشناسان میدون پلن به شماره 02162863000 و داخلی 170 و 173 ارتباط بگیرد و از تخفیف های خوب سامانه بهره مند شوید.