چگونه با یک بیزنس پلن خوب سرمایه گذار را جذب کنیم؟

اهمیت مزیت رقابتی در بیزنس پلن یا طرح تجاری کسب و کار

چگونه با یک بیزنس پلن خوب سرمایه گذار را جذب کنیم؟

اگر شما تمایل دارید به کسب و کار خود رونق دهید داشتن یک بیزنس پلن خوب و قوی سبب می شود در کوتاهترین زمان ممکن توجه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کنید و یک طرح توجیهی خوب می تواند سبب شود از بین تعداد زیادی سرمایه گذارانی که به کسب و کار شما جذب شده اند حق انتخاب بهتری داشته باشید.


اولین سوال این است که، ما چگونه طرح توجیهی یا بیزنس پلنی بنویسیم تا با کمترین زمان ممکن بتوانیم بهترین سرمایه گذار را جذب کنیم؟

ممکن است در بیزنس پلن شما حدود ده صفحه به گزارش های مالی اشاره شده باشد و تجزیه و تحلیل های عمیقی از مسائل مالی و نمودار ها به نمایش گذاشته شده باشد. اما در جلسه اولیه با سرمایه گذار شما به عنوان صاحب کسب و کار، زمان چندان زیادی را برای توضیح چنین گزارش هایی را در طرح توجیهی ندارید. پس چه عاملی سبب می شود شما در کوتاهترین زمان ممکن بهترین نتیجه را از طرح توجیهی کسب و کار خود بگیرید؟ یا پرداختن به چه موضوعی می تواند بیزنس پلن شما را برای سرمایه گذاران جذاب کند؟


ارزش پیشنهادی شما چیست؟

نکته بسیار مهم و کلیدی در نوشتن بیزنس پلن توجه به ارزش محصول یا همان مزیت رقابتی در طرح توجیهی کسب و کار است.


مزیت رقابتی یعنی چه؟

مزیت رقابتی در طرح توجیهی اشاره به همان مواردی دارد که محصول یا خدمت شما را ارزشمند می کند. در واقع مزیت رقابتی در محصول یا خدمتی که شما عرضه می کنید این پیام را می دهد که، آیا کسب و کار شما ارزش سرمایه گذاری و زمان گذاشتن را دارد یا خیر؟

بیزنس پلن هایی که به خوبی نگارش می شوند به مزیت رقابتی محصول یا خدمت به طور کامل اشاره می کنند و همین امر سبب می شود که سرمایه گذاران با توجه به این نکته تمایل پیدا کنند بر روی کسب و کار شما سرمایه گذاری کنند یا خیر؟

برای بهره مندی از یک بیزنس پلن یا طرح توجیهی خوب و جذب سرمایه گذار در کوتاهترین زمان ممکن از خدمات سایت میدون پلن استفاده کنید. شما می توانید با تماس با شماره 02162863000تماس بگیرید و با ارتباط با داخلی های 170 و 173 از تخفیف های دوره ای و شگفت انگیز در نوشتن بیزنس پلن بهره مند شوید.  



مشاهده همه مطالب آموزشی